Duqe's Warehouse

정보기술에도 원칙이란게 있다 본문

인어문학

정보기술에도 원칙이란게 있다

duqe 2024. 8. 29. 00:51

파이썬의 선(禪)

  1. 아름다운 것이 추한 것보다 낫다. (Beautiful is better than ugly.)
  2. 명시적인 것이 암시적인 것보다 낫다. (Explicit is better than implicit.)
  3. 간결한 것이 복합적인 것보다 낫다. (Simple is better than complex.)
  4. 복합적인 것이 복잡한 것보다 낫다. (Complex is better than complicated.)
  5. 수평적인 것이 내포된 것보다 낫다. (Flat is better than nested.)
  6. 여유로운 것이 밀집한 것보다 낫다. (Sparse is better than dense.)
  7. 가독성은 중요하다. (Readability counts.)
  8. 특별한 경우들은 규칙을 어길 정도로 특별하지 않다. (Special cases aren't special enough to break the rules.)
  9. 허나 실용성은 순수성을 이긴다. (Although practicality beats purity.)
  10. 오류는 절대로 조용히 지나가지 않는다. (Errors should never pass silently.)
  11. 명시적으로 오류를 감추려는 의도가 아니라면. (Unless explicitly silenced.)
  12. 모호함을 대할 때, 이를 추측하려는 유혹을 거부하라. (In the face of ambiguity, refuse the temptation to guess.)
  13. 명확한, 그리고 가급적이면 유일한 하나의 방법은 항상 존재한다. (There should be one-- and preferably only one --obvious way to do it.)
  14. 비록 그 방법이 처음에는 명확해 보이지 않을지라도. (Although that way may not be obvious at first unless you're Dutch.)
  15. 지금 행동에 옮기는 것이 아예 안 하는 것보다는 낫다. (Now is better than never.)
  16. 비록 아예 안 하는 것이 지금 당장 하는 것보다 나을 때도 많지만. (Although never is often better than right now.)
  17. 구현 결과를 설명하기 쉽지 않다면, 그것은 나쁜 아이디어이다. (If the implementation is hard to explain, it's a bad idea.)
  18. 구현 결과를 설명하기 쉽다면, 그것은 좋은 아이디어일지도 모른다. (If the implementation is easy to explain, it may be a good idea.)
  19. 네임스페이스를 사용하는 것은 완전 좋은 생각이다! (Namespaces are one honking great idea -- let's do more of those!)

출처: https://peps.python.org/pep-0020/

 

PEP 20 – The Zen of Python | peps.python.org

Long time Pythoneer Tim Peters succinctly channels the BDFL’s guiding principles for Python’s design into 20 aphorisms, only 19 of which have been written down.

peps.python.org


디터 람스의 좋은 디자인 10원칙

  • Good design is innovative. 좋은 디자인은 혁신적이다.
  • Good design makes a product useful. 좋은 디자인은 제품을 유용하게 한다.
  • Good design is aesthetic. 좋은 디자인은 심미적이다.
  • Good design makes a product understandable. 좋은 디자인은 제품을 이해 가능하게 한다.
  • Good design is unobtrusive. 좋은 디자인은 요란하게 거슬리지 않는다. (불필요하게 장식적이지 않다.)
  • Good design is honest. 좋은 디자인은 정직하다.
  • Good design is long-lasting. 좋은 디자인은 영속적이다.
  • Good design is thorough down to the last detail. 좋은 디자인은 마지막 디테일까지 철저하다.
  • Good design is environmentally friendly. 좋은 디자인은 환경 친화적이다.
  • Good design is as little design as possible. 좋은 디자인은 가능한 최소한으로 디자인된다.

출처: https://www.interaction-design.org/literature/article/dieter-rams-10-timeless-commandments-for-good-design?srsltid=AfmBOopR5TKvnoedLNyx4GHqRERb1s7PMr5cRYEPiklTEePAyOxzxVe-

 

Dieter Rams: 10 Timeless Commandments for Good Design

Let’s pay a virtual visit to a famous industrial designer’s workshop. By examining the principles of his winning approach, we can incorporate vital elements into our designs in the “less is more” age.

www.interaction-design.org


애자일 소프트웨어 개발을 위한 선언

  • We are uncovering better ways of developing software by doing it and helping others do it. Through this work we have come to value:
    • Individuals and interactions over processes and tools 공정과 도구보다 개인과 상호작용을
    • Working software over comprehensive documentation 포괄적인 문서보다 작동하는 소프트웨어를
    • Customer collaboration over contract negotiation 계약 협상보다 고객과의 협력을
    • Responding to change over following a plan 계획을 따르기보다 변화에 대응하기를
  • That is, while there is value in the items on the right, we value the items on the left more.

출처: https://agilemanifesto.org/

 

Manifesto for Agile Software Development

Kent Beck Mike Beedle Arie van Bennekum Alistair Cockburn Ward Cunningham Martin Fowler James Grenning Jim Highsmith Andrew Hunt Ron Jeffries Jon Kern Brian Marick Robert C. Martin Steve Mellor Ken Schwaber Jeff Sutherland Dave Thomas

agilemanifesto.org

 

'인어문학' 카테고리의 다른 글

영문작성에 있어 대소문자의 사용  (0) 2024.08.26
아래아한글 일본어 활용  (0) 2024.08.13